'TACTAGON' Game

Vivien Szűcs
2016
Hungary

Facebook
Behance
Email

NYME, Product Design, BA Graduation Project

As a diploma work I designed a game that can be both enjoyable and challenging for children and adults, who are visually challenged but also for those with healthy sight. An important aspect was to create a game that is multifunctional – in this case it means that it can be played alone or in company as well. Out of the given elements, a single player can produce five different shapes. In the multiplayer version, players can gather points by closing certain areas. The toy aims to provide a possibility for visually impaired people to play alone without any need of help, and to improve their sense of feeling and memory while engaging themselves. Moreover, it offers a nice opportunity to bring visually impaired people and people with healthy sight closer.

Supervisor: András Gosztom
Consultant: Gergely Nádas

This project is brought to you by NOTESS - the new design notebook by Hellodesign.
Sign up for updates and special offers.

___

Ezt a projektet a Hellodesign új design notesze, a NOTESS hozta el számodra.
Iratkozz fel a friss információkért és a speciális ajánlatokért.

NYME, Formatervezés szak, BA diploma projekt

Diplomára egy olyan játékot terveztem, amit vak és látó, gyermek és felnőtt személy is egyaránt élvezhet és kihívásként tekinthet rá. Fontos szempont volt, hogy a játék többfunkciós legyen, ami azt takarja, hogy egyedül és társaságban is játszható. Az egyedüli játéknál a játékos 5 különböző formát tud kirakni adott elemekből, a társasjátéknál pedig pontokat kell gyűjteni, amit felületek bezárásával lehet elérni. A játék célja, hogy a látássérült személyek egyedül, mindenféle segítség nélkül játszhassanak, lekössék magukat és közben fejlesszék tapintásukat és memóriájukat, és mindemellett közelebb hozza egymáshoz a vak és a látó személyeket.

Témavezető: Gosztom András
Konzulens: Nádas Gergely